Tirilgenseren i børstet alpakka

Da fikk jeg endelig kjøpt meg oppskriften på Tirilgenser med hullmønster, da måtte jeg jo kjøpe garnet også.

Tirilgenseren i børstet alpakka

Børstet alpakke er ikke et yndlingsgarn for meg til store flater som det er på gensere. Jeg synes det blir veldig ujevnt og er litt tregt å strikke med. Strikket den i str. M helt etter oppskriften men synes den ble veldig slaskete om jeg kan bruke det ordet her.. :-).  Så jeg tok sjansen og hadde den i vaskemaskinen på 30 graders ullprogram, den ble tovet litt, men ikke fornøyd. Dette blir nok en genser for privat bruk inne..

Mønstret er jo kjempeflott så det blir jeg å strikke av flere ganger, jeg har noe air-garn fra drops  liggende så tenkte at kanskje den vil bli penere i det garnet.

Ha en fin dag alle sammen, her ligger snøen og håper på at den blir en stund nå. :-)

Følg meg også på Instagram

Annonse

3 kommentarer:

  1. Eg har strikka fleire av denne og kun brukt børstet alpakka på den første. Den hadde blitt finare med pinnenr 5 ( og ikkje 6, som det står i oppskrifta)
    Har også strikka denne gensaren i air og det vart mykje finare...lettare å strikke var det også.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det tror jeg også den ville blitt finere på mindre pinner.. Skal strikkes i air neste gang. :-)

      Slett
  2. Genseren blir finare og er greiare å strikke med i air.
    Kanskje børstet alpakka kunne blitt bedre hvis man hadde brukt mindre pinnestørrelse...