Ny kjole, eller skjørt på gang

Her er jeg igang med nytt strikkeprosjekt, denne gangen har jeg tatt utgangspunkt i fra heftet nr 277 fra dalegarn Baby, oppskriften er nr. 27708, med Design av Olaug Kleppe. Det er en kjole strikket i Lille Lerke men jeg har som mange andre ganger endret garntypen - denne gangen også til bommulsgarnet Pandora fra PT. Har ikke strikket noen prøvelapp denne gangen så det blir spennende å se om det kan bli en kjole eller kankje et skjørt. Jeg har begrenset med garn i bunnfargen så denne gangen er det garnmengden som bestemmer. Strikker på pinner nr. 2,5 mm :-)

strikke kjole


Ellers så har vist hetebølgen lagt seg her over vestfold i dag og blir vist å vare de kommende dagene - livet er herlig. Når det er så varmt er det ikke veldig mye strikking på dagtid, men koser oss i campingvogna og strikking skjer mest på kveldstid. :-) Jeg synes denne kjolen er så vakker og har lenge hatt lyst å strikke denne. Hvitt garn hadde jeg ikke for hånden så da fikk jeg starte med det jeg hadde her. Hadde nemlig tenkt å lage den nederste kanten hvit. Tiden får vise hva dette blir til eller ikke til :-) Ha en fin ettermiddag og kveld alle sammen!




Ingen kommentarer

Drevet av Blogger.