Da ble da kjole gitt :-)

Denne kjolen ble som sukkertøy for øyet synes jeg, i rosa og lys rosa med garnet Pandora på pinner nr. 2,5mm. Totalt så gikk det med 135 gr bommullsgarn til denne.

Brystpartiet er strikket i dobbel perlestrikk, skjørtet er strikket i hullmønster og har fine detaljer med hjerter nederst sammen med en flott bord i kontrastfarger. Kanten rundt hals og ermer er heklet. Ryggen har splitt og jeg har sydd i 2 hjerteknapper i plast.
Den er vid nede i skjørtet men har strikket en icord til knytting rundt livet. Oppskriften hadde også to alternativer for ermer, den jeg ikke valgte er som nedkanten, men jeg synes det ble litt for mye så jeg valgte den enkel kanten med hekling.

Strikka barnekjole


Str. 6-12 mnd
Målene ble:
Hel lengde: 41 cm
Lengde fra skulder til bånd: 11 cm
Livvidde: 60 cm (snøret kan regulere bredden på kjolen)


Oppskriften fant jeg i heftet nr 277 dalegarn Baby, oppskriften er nr. 27708, med Design av Olaug Kleppe.



Ingen kommentarer

Drevet av Blogger.