Tynn svalende bommullsgenser

Hvit tynn og svalende bommullsgenser for de varmeste sommerdagene ferdig. Denne genseren har jeg strikket ovenfra og ned i bommullsgarn på pinner nr. 3 mm. I garntypen Pandora fra Peter Tryving, et garn som skal være velegnet til lette sommerklær for både store og små. Et bommullgarn som er godt å strikke med og som ikke deler seg i strikkeprossessen.

strikket bommullsgenser

Genseren er strikket ovenfra og ned etter ei grunnoppskrift jeg fant på Drops designe sine sider. Jeg har strikket den i str. xxL og den ble i str. M/L i dette garnet, hadde litt mindre masker (211) på bolen og strikket ermene lengre enn de skulle være. Garnmengden mener jeg er ca 5,5 nøster. Hele genseren er i glattstrikk og det er hullmønster under ermene med et par hullrader på hver side av midtmaskene og videre er det hullmønster i økningen i raglanen.

Det er sjeldent at jeg strikker noe i bommull men nå har jeg en ny genser i tankene også i bommull med fargerikt garn - den blir også til meg selv. Jeg strikker som regel bare til andre for salg, og siden sommeren er en stille tid får jeg tid til endelig å lage noe til meg selv.☺ Ellers har jeg også en barnegenser i mariusmønster på pinnene.

camping 2017


Vi bor nå for det meste på campingen og blir å gjøre dette hele sommeren i år også, så vogna er fylt opp med flere plasser med garnlager og strikkeutstyr som jeg har liggende på lur, nærmeste garnbutikk er heller ikke langt unna så alt er på stell på den fronten :-) Vi camper ikke så langt unna der vi bor så tilgang til de ferdigstrikkede plaggene er også lett tilgjengelige, derfor har jeg bestemt at nettbutikken vil også holdes åpen i hele sommer  😀 Mai har vært en kald mnd, med ganske mye regn, i dag er det tåke men de har lovet at solen skal titte fram etterhvert og at det skal bli litt varmere og mere sol i noen dager framover nå.





Ingen kommentarer

Drevet av Blogger.