Hill sokker

Da ble Hill sokkene klare, fjell, bilspor, sikksakk eller lyn... det er bare øyet som ser.

Strikkeoppskrift på sokker

Disse sokkene har jeg nå laget et mønster på og har hatt god hjelp av dyktige damer til teststrikkingen.
Jeg selv strikket de i flerfarget Fabel og HotSocks uni da ble de passe til min fot, str. 40. Brukte pinner nr. 2 og 2,5mm. Sokkene kan også fint justeres til litt lengre legg og fot ved å legge til eller trekke i fra border, eller endre på garntyper.

Det er første gangen jeg har teststrikkere på noe, så jeg var ganske spent på hvordan både jeg skulle gå fram, og hvordan dette skulle ende. Men med så dyktige damer som disse, med både god kommunikasjon, og ikke minst flott strikking så gikk det veldig bra.

Jeg har fått lovt å legge ut bildene her i bloggen og i oppskriften som du finner her.

Teststrikkerne har også brukt ulikt garn som igjenn ga ulike størrelser på sokkene, moro og se andre farge og garnvalg.

Tusen Takk til dyktige teststrikkere. Tusen takk for all hjelp og flotte bilder.

Bildet under er strikket i Silja av Anniken Jakola Mikalsen ble str. 45

Bildet under er strikket i Fabel og Nordlysgarn av Trine Lise Engstad ble str. 39-40

Bildet under er strikket i MiniSterk fra DSA av Lena Foss ble str. 38-39

Denne oppskriften kan kjøpes