Noen forandringer i bloggen + Flettelue med mønster

Jeg har nå funnet ut at det passer seg med en egen blogg for alle strikkeoppskriftene jeg lager, så kan dette bloggen være min blogg med alt annet innen strikking og håndarbeid. Den nye bloggen skal kun inneholde mønster og that's it :-) Jeg kommer også til å legge ut her det som er nytt selvfølgelig, og siste på lista mi i dag er ei flettelue i Nepal fra Drops.

På lua har jeg brukt pinner nr. 3,5 til vranborden og 5 mm på resten av lua, lua består at fletter, falske fletter og perlestrikk. Dette er den første flettelua jeg har designet mønster på og håper at den blir godt mottatt. Som dusk har jeg brukt en ganske stor en ca 15 cm bredde og synes den ble bra på denne lua. Mønstret og ideen for denne ble til gjennom vinterfryd flettevotter som jeg tidligere i år har laget.

strikkeoppskrift på flettelue

Her hos oss er det veldig glatt ute, det er nesten mildvær men det er underkjølt vann på bakken så det er best å holde seg innendørs med strikkekos i dag. Ja jeg holder nå på med noen nye votter i mellomtykt garn. Skal forsøke å få ferdig mønstret på disse om noen få dager. :-)

Du er også velkommen til å ta en titt på nybloggen.







Drevet av Blogger.