Det er så moro og lage egne mønster

Jeg kan vel trygt si at jeg årets nye hobby er mønsterdesign og strikkeoppskrifter. Dette er jo bare gøy, nå har jeg laget ei ny oppskrift med votter du strikker på pinner nr. 3 og 3,5mm i mønsterstrikk og to farger.

Garnet jeg brukte på disse er Østlandsgarn som er et billig med godt garn som du får kjøpt på Nille. Men selvfølgelig kan de strikkes i andre garntyper og da vil jeg tro at både PT2, Tove, Mirasol eller annet garn som tover vil kunne duge. Vottene er strikket med økning til kile for tommel og har mønster der det er hjerter som går igjenn.

Jeg har også tullet litt i photoshop og sett på hvordan de vil bli i andre farger enn rødt og hvitt som jeg har strikket de i. Mønstret får du kjøpt gjennom min ravelryside her

Strikkeoppskrift på mønstervotter






Drevet av Blogger.