SpildraVotten - med oppskrift

Et vottemønster som har fått navn fra en øy oppe i nord Spildra. Vottene er karakteristiske med sine mansjetter.

Til disse trenger du to nøster Fritidsgarn i din yndligsfarge. Mønstret finner du på Ravelry klikk her
SpildraVotten - med oppskrift
SpildraVotten - med oppskrift

9 kommentarer:

  1. En fin variant av tovavotter! De ser gode ut i fasongen. Fortsatt god jul fra Ingunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for det Ingunn, ja i like måte fortsatt god jul til deg og. :-)

      Slett
  2. Svar
    1. Hei Silje Elisabeth, Spildra er ei øy i Kvænangen kommune i Troms. Øya ligger i fjorden Kvænangen, vest for Jøkelfjorden og nord for øya Skorpa på nordsiden av Tromsø. Men tror nok at denne øya har samme navn flere steder..

      Slett
    2. Så artig :) Jeg er født og oppvokst på Spildra, er hjemme på Spildra på juleferie nå. Blir litt nysgjerrig, hvilken tilknytning har du til Spildra da vottenavnet falt på det?

      Slett
    3. Hei igjenn Silje, jeg har egentlig ingen tilknytning til Spildra - jeg er oppvokst i Tromsø. Men som ung hørte jeg stadig at det var noen som hadde vært der. Ellers har jeg ingen tilknytning til Spildra enn at jeg synes navnet er veldig vakkert, som vottene... :-)

      Slett
    4. Så morsomt at navnet falt på Spildra uten noen tilknytning. Vi på Spildra ønsker deg hjertelig velkommen hit :)

      Slett
  3. Hei, jeg kjøpte oppskriften idag. Kjempefine votter! Dette er det første par med votter jeg prøver meg på... kan jeg stille deg noen spm til oppskriften?
    Jeg bruker strømpepinner og når jeg har kommet frem til fellingen, setter jeg alle maskene over på to pinner og feller på hver side?
    Og felling til tommel for høyrevott, hvor begynner den? Er det de første 6 maskene? Mvh
    Mona

    SvarSlett
    Svar
    1. På tommelen starter alle runder der du startet med den første masken du strikket når du begynte på tommelen. Den første masken blir alltid en første og du startet å felle på de to første.

      Du kan også ta kontakt med meg på facebook https://www.facebook.com/strikkebea/

      Med ei MELDING... setter stor pris på at alt som har med oppskriftene å gjøre gjøres der og i meldinger.