Tova barnehagevotter i naturfarger

I den siste tiden har jeg laget mange barnehagevotter som ikke har vært tovet, men nå har strikket et par nye som jeg har tovet. Jeg må jo innrømme at de tovede er de fineste og varmeste vottene. Siste par ut er nå et par koksgrå og et par mørk brunmelerte.


Størrelse: 1-3 år
Hel Lengde: 20 cm
Bredde: 7,5 cm
Høyde fra tommelgrop til fingertupp: 7 cm


Vottene er strikket i 100% ullgarn, er lange og passe tykke - varmer godt. I tillegg toves og formes de etter hånden både når de er i vask og i bruk.
Vottene gir også godt grep på spade og andre leker...
Yppelige votter til barnehagen





4 kommentarer:

  1. Jeg går også for tova barnehagevotter. En innertier spør du meg, men jeg har ofte inntrykk av at mange barn går med stive "kjøpevotter".

    Strikkehilsen fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Så fine votter! �� Jeg har strikket flere par med barnehagevotter, men aldri tovet de. Lurt tips! Har du lyst til å dele hvor mange masker du la opp, pinnestørrelse og garn, og hvor mye du måtte endre på i oppskrifta for å strikke disse?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg strikker etter den vanlige oppskriften som ligger på nettet. med opplegg på 32 masker for 1-3 år, pinner nr. 3 og 3,5mm i østlandsgarn. har en lyst å strikke større er det jo bare å legge til flere masker og strikke de litt lengre. :-)

      Slett
    2. Takk for svar :) Tenkte kanskje at du strikket de en del større i og med at de skal toves. Da skal jeg kjøpe østlandsgarn og gjøre et forsøk på disse jeg også.

      Slett

Drevet av Blogger.