Fråtselua, og barnehagevotter

Vi har kommet til oktober igjenn, og dagene begynner å bli ganske så hektiske her på strikkefronten. Nå trodde jeg at jeg hadde strikket opp et fint lager med barnehagevotter, men den gang ei, de forsvinner jo som bare det her. Takker for det. Derfor ble det et par til i kveld og de kan du se på bildet under luen her som egentlig skulle være hovedtemaet her.

Ny lue har det også blitt her, denne gangen har jeg strikket fra boken til Bitta Mikkelborg, og endte på Fråtselua.
Jeg strikket denne lua i tynnere garn enn det som var oppgitt i oppskriften og da ble det endringer i maskeantall, og med en to fellinger mindre i toppen. Strikket i Drops alpakka på pinner nr. 2.5 og 3

Lua ble passe tykk og er god og myk, ja helt sikkert kjempevarm også... Mønstret kan varieres i det uendelige med farger og morsom å strikke. :-)

Fråtselua


Størrelse: one-size - unisex
Passer hodemål: 55/60 cm
Hel lengde 26,5 cm

Designer:   Bitta Mikkelborg
Mønstret har jeg fra hennes bok: Luer strikking hele året
Boken kan kjøpes i bokhandelen
Hun har også side på Ravelry som du finner her
Selve lua ligger her
Butikken hennes finner du her med både garn og diverse


Da var det vottene da her er de :-)
Str. 1-3 år
Barnehagevotter



Ingen kommentarer

Drevet av Blogger.