Tova votter i vintagestil

Søte hvite vintage votter strikket i Kauni på pinner nr. 4,5 mm. Etter oppskriften skulle jeg egentlig brukt garnet Tove eller Finull så de ble tynnere enn de skulle, jeg strikket de i den største størrelsen etter oppskriften. Men når sant skal sies så er jeg vel litt vel vant med fritidsgarnet når jeg tover votter, så det ble vel en helt normal tykkelse på de med ette garnet.

Tova votter i vintagestil

Jeg har strikket disse vottene tidligere et par ganger, og men da i annet garn, de kan du se her og her. Jeg liker formen og mansjettene på vottene veldig godt. I oppskriften er det også hekleoppskrift på rosetten som er på hver vott. Disse ble sydd på før toving. Vottene ble tovet på 40 grader i 1 time (hurtig 50, som programmen på min maskin heter).

Hvite tova damevotter

Str: Dame M
Hel lengde: 25 cm
Lengde fra tommelgrop til fingertupp: 13 cm
Bredde i hånden: 10 cm

Garn: Kuni - 100% ull

Tenknikk: Håndstrikket med heklet rosett og tovet

Design: Rita Nygård Andersen
Oppskrift kan kjøpes her








Ingen kommentarer

Drevet av Blogger.