Leaf sjal i lammeull

Det har vært litt stille her i det siste, grunnen er leaf-sjalet som nå er klart for ny eier. Husker ikke når jeg startet på dette for ca 10 dager siden - ja strikket jo ei lue i mellomtiden også fra samme designer,...i forrege innlegg her


Jeg strikket i garnet som var oppgitt i oppskriften på pinner nr. 3mm (se under bilder for all info) i fargen Karri, og er veldig glad for det :-). Det gikk med litt over to nøster à 50 gr. til prosjektet.Etter at at strikkingen var ferdig ble det skylt opp og blokket. Ja har ENDELIG fått kjøpt meg puslematte til dette arbeidet, så nå kan jeg bare strikke og strikke sjal. :-)



Mønstret i sjalet er som navnet løv lag på lag med herlig løv, og er veldig enkelt å komme inn i så etter et par runder gikk det automatisk. :-) Alle mål og annen informasjon ligger under bildene.



Lengde: 207 cm
Høyden midt på bak: 71 cm
Garn: New Zealand lammeuld fra Filcolana 300m/50 g (holder med 3 nøster à 50 gram.
Farge: 311 - Karri
Pinner: 3mm

Design: MarionRDesign
Mønster her
MariuonRindsen selger også garn i sin butikk på nettet den heter marionRdesign







2 kommentarer:

  1. Masse arbeid :-))) deilig sjal... jeg liker.
    Fantastisk har du strikkt. Hilsen til deg.
    Nå jeg vil lese litt i blogg din :-))
    Ha det fint. Viola

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for gode ord :-)

      Slett

Drevet av Blogger.