Anemonevotter - lett tovet

Dette mønstret kjøpte jeg i fjord i oktober og det har ligget der og ventet på meg siden da. Nå har jeg fått ferdige et par av Anemonevottene til Wenche Roald - link til oppskriften ligger nederst her i posten.

På disse vottene har jeg brukt PT2  og pinner nr. 3mm og 3,5mm. De ble litt sotre så jeg har håndtovet de og skylt de opp i maskinen på skylling. Jeg synes  dette mønstret er flott med de detaljene som er på mansjetten, både på kanten og rødfargen som fresher opp vottene, jeg har også flettet en liten snor i hver vott. Vottnene har også amerikansk tommel med tommelkile som går ut fra siden av ­votten og paret er helt like derfor kan de faktisk brukes om hverandre :-)

Resultatet ble noen flotte tovede votter i fint mønster.

Anemonevotter

Anemonevotter

Anemonevotter mansjett


Str. M/L
Målt flatt på bordet:
Hel lengde:  30 cm
Omkrets i hånda: ca  20 cm

Design: Wenche Roald




2 kommentarer:

  1. De var rett og slett utrolig nydelige!!

    SvarSlett
  2. Fantastiske votter. Super med tove...
    Herlige farger. Jeg liker :-)))

    SvarSlett

Drevet av Blogger.