Rillejakke med fletteraglan

Det tar tid å strikke riller på tynne pinner, men ble nå ferdig med denne rilletrøyen med babybooties omsider. Trøyen har jeg strikket før med korte ermer - den finner du her.

Jakken er strikket i rillestrikk med raglanfellinger med fletter til ermene, jeg har satt i 3 knapper av perlemor. Sokkene er strikket i rillestrikk og sitter godt på foten. (oppskriftslink lenger ned). Fargen er en tanke lysere enn det jeg fikk til på bildene her.

Oppskriften på jakken fant jeg i heftet Babystrikk på pinde 3. Og heftet som det er massevis av flotte oppskrifter i kjøpte jeg hos sommerfuglen.dk

Rillejakke med babybooties

Rillejakke med fletteraglan

Rillejakke med fletteraglan
Str: 6-12 mnd
JAKKE
Hel lengde: 30 cm
Overvidde: 54 cm
Ermlengde: 15 cm målt fra ermehulen

BOOTIES
Høyde: 13cm
Fotlengde: 11 cm

100% tynt ullgarn

Vask: 30 grader håndvask i milo

Går du hit får du en rikt illustrert oppskrift på disse sokkene.




Ingen kommentarer

Drevet av Blogger.