Nytt delikat håndfarget garn

Jeg må jo bare få skrevet ned litt om garnet jeg mottok her om dagen. Ja både garntypen Huldra, og ikke minst fargingen av garnet er fint. Det startet med at jeg ble så fristet av garnkista.no hånfargede garn at jeg måtte jo bare få bestilt meg noe jeg og.

Garnkista.no har LilliCat bl. a  ulike typer både oppskrifter og håndfargetgarn, mye sokkegarn, ullgarn med superwash effekt, og ullgarn for tynne myke plagg som fint kan benyttes i sjal og babyplagg.

Det ble valgets kval mes så mange nydelige farger :-) men endte opp med 1 hespe av hver i rosa- og 1 i grønn-toner. Jeg falt for garntype Huldra, som jeg aldri før har strikket av og tenkte på sjal, men tenkte ikke garnmengden i bestillingsprosessen,  så det endte i to ulike bestillinger. De første to hespene har jeg fått, og de ser slik ut som på bildet under. Neste forsyning kommer snart og må nok vente til garnet kommer før jeg kan sette i gang med noe.  Gleder meg til å ta fatt på noe :-)

huldra strikkegarn håndfarget

Litt strikkenerd fakta om garnet:

Huldra er et tynt to-tråders kamgarn av langfibret, myk ull som sies å skal være veldig myk mot huden, og egner seg til alle tynne og myke plagg, babystrikk og strikkes på pinnestr. 2-2,5 og det er ca 425 meter pr. 100 gram. :-)

Strikkefasthet:
32 m. x 40 omg. glattstrikk med mønster på pinne nr. 2,5 = 10 x 10 cm
41 m. x 40 omg. ensfarget glattstrikk på pinne nr. 2 = 10 x 10 cm
24 m. x 32 omg. glattstrikk med 1 tr. Alv og 1 tr. Huldra på pinne nr. 3 = 10 x 10 cm

Vask: Håndvask