Litt skjellkunst og litt rillestrikk


I dag har jeg gjort litt annet enn bare å strikke - jeg har vært en liten jentunge og lekt litt med diverse skjell. Da vi kom hit til campingen i våres så samlet jeg noen seljekvister og laget et hjerte av de. Det pyntet jeg med smørblomster som jeg tørket på hjetet, det var fint så lenge det varte uten regnværet som vi hadde er for lenge siden nå.

Det ble ikke pent etter det, og da tenkte jeg: lag noe som varer litt til, Ja for et hjerte skal jo egentlig vare evig.

I dag pyntet jeg det med skjell og litt koraller og diverse perletasj som jeg limte på det med limpistolen. Bildet øverst.. Ja jeg har det også men det har dere ikke sett noe av ennå :-) tji hi.. Dette er mobilbilder som er tatt skjermdump av så jeg aner ikke hvordan de ser ut på din skjerm.



Men tilbake til det jeg liker aller best her i verden og det er å skape noe av to pinner, nemlig stikking, og det foregår alltid her i gården, ja nesten til enhver tid... så lenge jeg ikke finner på noe annet da.
Nå er det en liten babyjakke i rillestikk du kommer til å få se her neste gang. Den har raglan med fletter i som du kan se på bildet her under.

Blir nok flott den når den endleig blir ferdig, jeg vet ikke men det er noe med den derre rillestikken som tar sånn innmari lang tid - inte vet jag sier jeg bare men jeg synes det :-)

Forresten så har jeg også bestilt meg nytt håndfarget garn fra garnkista, det gleder jeg meg virkelig til å ta fatt på.

Natti natt i vi blogges :-)



1 kommentar:

  1. Det hjertet ble nydelig, et skikkelig sommerhjerte :)
    Spennende strikkeprosjekt også!
    Kos deg videre på campingen.

    SvarSlett

Drevet av Blogger.