Varme strikkeplagg til nyfødt

Den norske sommeren er veldig variert både i været og årstidnen, så hva er vel bedre enn det!  Da kan en jo strikke varme plagg hele året.



Denne gangen er det en vest eller kanskje jeg skal kalle det tunika. Mønstret på denne er fra boka Babystrikk på pinde 3, av Lene Holme Samsøe. Strikket i tynn alpakka på pinner nr. 2,5 og 3mm. Har ikke fulgt oppskriften helt må jeg ærlig innrømme, endret på øverste delen av ryggen til rillestrikk isteden for glattstrikket rygg.

Babysokkene har jeg funnet oppskirft på nettet, disse her jeg strikket flere ganger og tror de går under navnet babysokker som sitter, link til oppskrift finner du nederst i innlegget her. Endret litt på sokkene og med å legge inn et bånd rundt ankelen.



Vesten ble str. nyfødt
Hel lengde: 32 cm
Overvidde: 44 cm

Sokkene ble ca fotlengde 10 cm.
Går du hit får du en rikt illustrert oppskrift på disse sokkene.
Og Boka som det er massevis av flotte oppskrifter i kjøpte jeg hos sommerfuglen.dk



Ingen kommentarer

Drevet av Blogger.