Trengte en klut

Jeg syntes jeg trengte en liten avveksling fra mariusluene nå, og da ble det ny kjøkkenklut/støvklut til bruk her i campingvogna. Jeg hadde noen rester av bommullsgarnet til MorAAse, fant meg ei oppskrift på nettet som jeg synes var litt interessant. Garnrestene var det nok litt for lite av for å få til en helt ensfarget variant som det er beskrevet i oppskriften, så da ble det to farger i naturhvit og gressgrønnt...

Slik ble denne på en diamer 34 cm med dobbelt bommullsgarn på pinner nr. 4,5 mm.




Oppskriften til denne fant jeg her, men jeg har som sagt brukt annet garn, og bare laget 12 vifter på min og det gikk uten at den ble for liten. Forøvrig så finner du 3 str. på oppskriftssiden. :-)  Den jeg har strikket gikk kjemperaskt å strikke :-)

2 kommentarer:

  1. Skikkelig fin klut! Sjekka sida der mønsteret er og ser at ensfarga og to farger gir et helt ulikt uttrykk. Men fine begge variantene!

    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det Ingunn. Ja de er det - kommer vel litt an på fargevalget. som sagt så brukte jeg rester på denne bare for å prøve ut oppskriften. Morsom å rask å strikke var det :-)

      Slett

Drevet av Blogger.