Kortermet rilletrøye med hulsnoninger

Jadda den som hadde forstått det danske språket, hadde det vel ikke vært noen sak. Ordet "hulsnoninger" kan jeg ikke oversette, men har strikket de før i den forrige vesten jeg strikket - den kan du se her - . Vel vel da har jeg strikket 3 plagg fra boken, Babystrikk på pinde 3! Første plagget var en liten Bellakjole - den kan du se her.

Jeg holder nå på med det tredje plagget...(det får du se senere)

Denne jakken skal det egentlig være lange ermer på, men jeg har laget de korte, og tenkte at det kan være godt og lunende med en liten bommullsgenser under. Den er grønn og skjønn, med hulsnosinger i raglanen, strikket med riller i alpakka, og lukket med 3 perlemorsknapper. Slik ble denne :-)

Hel lengde: 27,5 cm
Overvidde: 54 cm
Ermlende: 4 cm målt fra ermehulen











Drevet av Blogger.