Mariuslue og 12 brød!

Selv om det er midt i flyttingen og vi har hviledag så må jo frøken flittig holde på med et eller annet, så da ble ei mariuslue ferdigstrikket, 12 brød + noen rundstykker bakt ferdige her i dag.

Mariuslua er i orange og brunt. (lurer litt på om jeg skal lage pulsvanter til den?)

Mariuslue i brunt og orange
Str M (ungdom/voksen)
Målene er tatt flatt på bordet
Hel Lengde: ca 28 cm
Vrangborden kan strekkes fra 20-30 cm

Materiale: 100% Alpakka
Pinner: 3 og 3,5 mm

Vaskeanvisning: 30 grader skånsom ullvask i maskin, tørkes flatt

Design: Fra mariusboka med tillatelse

Mitt produkt er basert på MARIUS(R)(C) mønsteret designet i 1953 av Unn Søiland. Det er strikket med tillatelse fra rettighetshaver. Jeg garanterer at produktet er håndstrikket i Norge.

Brødbaksten ble til 12 fine brød, solsikkebrød, havregrød og grovbrød + et par stekebrett med rundstykker og baguetter. Her er bilder av 9 av brøene har fryst ned både rundstykker og 3 brød.  Tenker med meg selv at det er sannelig lengesiden jeg har bakt så mange på en gang.


Disse brødene laget jeg på en ganske så enkel måte for 3 brød bruker jeg en ferdigpakke med f,eks solsikke-brød (1kg pose som skal gi 3 brød), + en god desj hvetemel (slik at det blir til tre stykker tilsammen) - 1 pk gjær, vann og en desj flytende melange eller litt olje. Vips så er det bare å vente på hevingen ha de i former og steke de. Kjempeenkelt..

Ja da får jeg kanskje tenke på å begynne på pulsvantene nå da - og du får ha ei fin helg.



Ingen kommentarer

Drevet av Blogger.