Rillesjal i Kauni med ei enkel oppskrift

Dette sjalet har jeg strikket i kauni, det gikk kjempefort å få det ferdigstrikket, startet i gårkveld og brukte vel rundt et døgn på det, så det gikk raskt. Etter strikkingen ble det lagt på 40 grader i maskinen en halv times tid. Det ligger det nå. Denne posten blir skrevet fra kl. 22 den 22 mars til i morgen antar jeg.

Mens jeg venter på at maskinen skal bli ferdig der nede så kan du jo få oppskriften min her:


Enklere kan vel ikke et sjal lages.

Sliter du med avfelling finner du en annen framgangsmåte her som gir god elastisitet i fellingen.

Nå er sjalet ferdig i maskinen og det ble mykt og fint, har lagt det til tørk på håndklær til i morgen. Har ikke slike blokkestengere eller noe annet som jeg kunne ha festet det på med nåler nå så da fikk det blir tørking flatt.

Så nå sitter jeg her og bare lurer litt på hva jeg eventuelt kan pynte det med .....dusker, perler, fletter eller hva??? Natta ZZZZ

God morgen - Ja det ble dusker på dette da. Ferdig var det 174 cm langt og 68 cm høyt på midten, uten duskene.  Her er bilder tatt nå i morrest...


sjal i kauni

rillestrikket sjal i kauni

rillestrikket sjal

rillestrikket sjal i kauni



Takk for at du besøkte bloggen min - 
Ønsker også alle her ei riktig flott påske!

1 kommentar:

Drevet av Blogger.