Ho'okipa sjal i grått

I dag ble jeg ferdig med dette Ho'okipa sjalet/skjerfet av Paulina Popiolek. Det er første gangen jeg stikker et slikt mønster og det var sannelig moro da jeg fikk det til etter litt prøvelser i startet. For det første så er mønstret på engelsk og det er ikke det beste for meg når jeg skal strikke, men som sagt så greide jeg det. Mønstret har både skriftlig beskrivelse og diagram, så her kan en egentlig velge hva en vil bruke.
 Jeg strikket det i annet garn enn det som var oppgitt i oppskiften så mulig det ble litt mindre enn det skulle være, brukte pinner nr. 3,5 og strikket det i Adore som er ganske så mykt og godt garn. Til dette gikk det med akkurat to nøster i lys grå farge og jeg brukte ca 4 dager på det. Sjalet er ikke blokket men dampet lett.

Ho'okipa sjal

Sjal i adore

strikka kant på sjal

Garn: Adore
Garnmengde: 100 gr.

Oppskrift: her
Pinner: 3,5mm
Mål: 135 cm og 30 på midten til spiss på ryggen


2 kommentarer:

Drevet av Blogger.