Smurfeplutt-lue i alpakka

Etter jeg strikket en lignende lue i går måtte jeg jo prøve meg på ei til, denne har jeg brukt dobbelt garn tynn aplakka på med pinner nr. 3,5 mm. Det ga en tettere og tykkere lue. Den ble større så jeg antar at den kan være passe fra ca 5 år og opp. På glasshodet som er 56 cm i omkrets ble den litt trang, men den kom da på. Øreklaffene legger seg veldig fint inntil ørene, og lua trenger derfor ikke  noen snorer. Mønsterkanten ble til etterhvert.

Smurfeplutt-lue
Smurfeplutt-lue

Smurfeplutt-lue



Målt flatt på bordet er den 22 cm og kan strekkes til 26 cm.
Høyde foran 21 cm

Lua i merinoull ser du  her



3 kommentarer:

  1. Hei. Lurte på hvor du har funnet de blanke hodene? Har lett overalt men finner bare isoporhoder. Mvh Lise Mari

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, det hodet har jeg fått tak i på en klesforretning her i tønsberg, den heter DesignForum, men vet ikke om de er der lenger. Du får søke på nettet og se hva du finner. Lykke til

      Slett
  2. Hei. Lurte på hvor du har funnet de blanke hodene? Har lett overalt men finner bare isoporhoder. Mvh Lise Mari

    SvarSlett

Drevet av Blogger.