Strømper i jeans blå og hvit

Etter at jeg strikket 3 Guttelus og Jentelus luer så mått jeg jo prøve meg på strømpene som også finnes i samme mønstret. Her har jeg strikket vrangborden på 2,5 mm pinner - skaftet på 3,5 mm pinner, hælen og hele foten på 2,5 mm. Hadde håpet på at de skulle bli str. 40-41 men det er vel garnvalget jeg har brukt som gjorde det til at de ble litt større enn håpet. Strikket selve foten ganske stramt, så neste gang må jeg vel velge et litt tynnere garn tenker jeg.

Strømper i 100% superwash

Str.: 41-43
Mål er tatt flatt på bordet:
Fot: 25 cm
Skaft: 29 cm (omkrets ca 50cm)

Garn: PT5 100% ull superwash
GranMengde: 136 gram da er sokkene veid etter strikking
Pinner: 2,5-3 mm
Vaskeanvisning: 40° maskinvask i Milo, og uten skyllemiddel - Tørkes flatt og dampes lett

Mønster/design: Gro Andersen


Ingen kommentarer

Drevet av Blogger.