Rosa ullvotter til ca 4-6 år

Disse vottene har jeg strikket litt større enn de vanlige til 1-3 år som jeg tidligere har strikket av barnehagevotter. Denne gangen prøvde jeg å strikke i dobbelt ullteppegarn på pinner nr. 4, og de var greie og tove og ble omtrent på samme tykkelse som de jeg har strikket i enkelt østlandsgarn. I opplegget hadde jeg 34 masker  og hadde 2 ganger økning før tommel, la til noen ekstra omganger her og der.

ullvott til barn
Størrelse: 4-6 år
Hel Lengde: 27 cm
Bredde: 8,5 cm
Høyde fra tommelgrop til fingertupp: 10 cm

Materiale: 100% Ull (ullteppegarn) 
Garnmengde: ca 2 nøster
Pinner: 4,5 og 3,5mm
Farger: Lysrød (mer lyserød enn bildet viser)
Teknikk: Håndstrikket og lett tovet for hånd
Vaskeanvisning: 30 grader håndvask, tørkes flatt


Ingen kommentarer

Drevet av Blogger.