Guttelus og Jentelus - Strikka lue

Jeg har en tendens til å kjøpe inn både mønstre og strikkebøker så det har blitt en god del av de som ikke har blitt noen plagg av ennå. Dette mønstret var et av disse, men ikke nå lenger. :-)

Guttelus og Jentelus heter denne oppskriften og er designet av Gro Andersen. I mønstret jeg kjøpte av henne på ravlry så er det både lue, votter og sokker i samme mønster. + mange flere mønstre.

Jeg har nå strikket lua i brunt og hvitt med alpakka på pinner nr. 2,5 og 3 mm.

Guttelus og Jentelus - Strikka lue

Strikket den etter str. S/M men mulig pga garnvalget ble den ganske stor og måler 23cm og kan strekkes til 30cm målt flatt på bordet, så jeg vil nok kalle denne størrelsen for L dame eller M mann. Høyden ble 29 cm, ergo litt baggy. Som du ser på bildet så ble den litt i største laget for modellen min.
Varngborden endret jeg litt på og strikket vanlig vrangbord, med tanke på at den også kankje kunne passe til en mann. Angrer ikke på dette nå når den ble så stor. :-)
Mønstret var enkelt å følge og godt forklart med fine diagrammer, sokker og votter får bli til en annen gang.

Guttelus og Jentelus - Strikka lue

Hele settet er supert, med tillatelse så har jeg fått lånt bildet av Gro Andersen slik at dere kan se hele settet her.
NYDELIG 
(klikk på bildet så kommer du til oppskriften)

Da håper jeg at alle har/får en fin søndag for det skal iallefall jeg med mere strikke-kos.