Osloanorakk basert på mariusmønstret

Ble bare så inspirert etter at jeg hadde strikket osloanorakken med Fanamønstret på tidligere, og da MÅTTE jo selvfølgelig jeg følge opp med en Osloanorakk basert på MariusMønstret også, jeg som forøvrig kanskje ikke trenger å si at jeg har litt dilla på dette mønstret. Har du fulgt med på bloggen her så skjønner du helt sikkert det :-D
Dette ble en Osloanorakk uten hette. Strikket i Grått, Lilla og Hvitt, knappene jeg har brukt i denne er av tre og kan kjøpet som Vigdis Håndarbeidshjørne med tilbehør på facebook. (hun har utrolig mye fint).



Str.: 1,5 til 2 år
Mål er tatt flatt på bordet:
Underermer: 22 cm
Brystvidde: 25 cm (omkrets ca 50cm)
Hel lengde foran: 40 cm
Hel lengde bak:c43 cm

Garn: Østlandsgarn 100% ull
GranMengde: ca 5 nøster trenger en..
Pinner: 4mm
Vaskeanvisning: 30° håndvask i Milo, tørkes flatt

Mønster/design: Grunnoppskrift fra Pickles og inspirasjon fra mariusboka med tillatelse.

Mitt produkt er basert på MARIUS(R)(C) mønsteret designet i 1953 av Unn Søiland. Det er strikket med tillatelse fra rettighetshaver. Jeg garanterer at produktet er håndstrikket i Norge.





Ingen kommentarer

Drevet av Blogger.