Ja slik kan garntyper avgjøre størrelsene - Her er min konglelue

Merkelig at det skal egenlig bli så stor forkjell på garntyper?
Spør du meg så spør jeg deg :-)

Denne lue fra skattekista, den lille konglelua strikket jeg ferdig nå i dag i den mellomste størrelsen 9-12år og det endte med at den faktisk ble passelig til meg og.
Jeg strikket den i en annen garntype enne det som var oppgitt i oppskriften som sa jeg skulle bruke Nepal fra drops. Jeg strikket denne i Dale Cotinga som virker som et veldig flott garn til luer pga at det har 70% merinoull og 30% alpakka i seg. Veldig godt garn  å strikke med forresten, jeg strikket på pinner nr. 3,5mm som det sto i oppskrifta.

Uansett så ble jeg iallefall godt fornøyd med denne i både fargevalget og garnvalget.  Ja dusken er en pelsdusk med strikk i, så jeg sydde på en knapp inni lua som den er festet i slik at den kan tas vekk under vask og eventuellt om en ikke vil ha dusk.

konglelue

konglelue

konglelue
konglelue


Ønsker du å handle noe av det jeg lager finner du link til dette i menyen øverst her på bloggen.

Ingen kommentarer

Drevet av Blogger.