Sikksakk skjørt

Endelig fikk jeg ferdig dette sikksakk-skjørtet fra klompelompeboka. Et perfekt varmt skjørt til vinteren over tykk strømpebukse. Valgte 100% ull som ikke vil gjøre noe når en bruker tykke strømpebukser.
Dette er et skjørt jeg lenge har ville strikke. Å i kveld ble jeg endelig ferdig med det etter å ha startet på det i går midt på dagen, snart gjort og enkelt å strikke. Har nå prøvd det selv og synes det blir i største laget for meg. Normalt bruker jeg 36-38 i skjørt så regner med at dette ble tilsvarende 40-42 i størrelsen- så derform må jeg nok selge dette. Jeg får strikke et til i str. S i håp om at det vil bli passe og kanskje beholde lengden.
Sikksakk skjørt




Str.: M/L
Hel lengde: 46 cm
Lividde: 25cm og kan strekkes til 40 Det vil si at jeg målte det flatt på bordet.
Garn:Rubin 100% ull Superwash
GranMengde: ca 5 nøster
Pinner: 3,5 og 4mm
Mønster/design: Fra klompelompeboken
Vaskeanvisning: 40° maskinvask i Milo og UTEN skyllemiddel, tørkes flatt

Sikksakk skjørt

Sikksakk skjørt



Ønsker du å handle noe av det jeg lager finner du link til dette i menyen øverst her på bloggen.

4 kommentarer:

  1. Lekkert skjørt! Synd det ble for stort, men du strikker vel fort ett til så rask som du er.

    Strikkehilsen fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Det er virkelig fint skjørt. jeg har strikket @strikkelyst sitt skjørt. Det er fletter foran. Der fant jeg ut at jeg skulle strikke en størrelse mindre i livet, og ha vanlig størrelse ellers. Livet vider seg så lett ut. Så nr 2 av det skjørtet ble topp.
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for tips, skal se hva jeg finner ut av, det er jo helt greit å variere litt mellom størrelsene på dette skjørtet. skal jeg ta en titt på tipstet ditt. :-)

      Slett

Drevet av Blogger.