Mariussokker

Lurer på om ikke disse er mine første mariussokker. Nå har jeg strikket både luer og votter + litt annet i mariusmønstret, men tror nok ikke jeg har strikket sokker ennå før nå. En gan må jo være den første for alt - men helt sikkert ikke de siste jeg strikker. Har brukt Viking Sportsragg til disse og med det tenker jeg de vil være holdbare og ikke slites så fort. Garnet var flott å strikke med, kanskje litt glatt men det kan sikkert også komme an på at jeg brukte metallpinner på disse.

Mariussokker
Størrelse: 39-40
Målene er tatt flatt på bordet
Hel Lengde på skaft: 22 cm
Fotlengde: 23-24 cm

Garn: 100% ull superwahs (sportsragg fra Viking)

GranMengde:
Pinner:3,5mm

Mønster/design: Fra mariusboka med tillatelse
Vaskeanvisning: 40° maskinvask Bruk Milog og UTEN skyllemiddel, tørkes flatt


Mitt produkt er basert på MARIUS(R)(C) mønsteret designet i 1953 av Unn Søiland. Det er strikket med tillatelse fra rettighetshaver. Jeg garanterer at produktet er håndstrikket i Norge.


Ønsker du å handle noe av det jeg lager finner du link til dette i menyen øverst her på bloggen.

Ingen kommentarer

Drevet av Blogger.