Barnehagevotter går aldri av moten

Nok et par barnehagevotter er tatt av pinnene. disse har jeg brukt det melerte sportsgarnet til viking å strikke med. Superfine og populære votter, har strikket noen av disse og de finner du her.

Vottene har rundfelling som gjør det slik at det ikke blir så viktig hvilken hånd barnet tar på seg vottene, de sitter rett uansett. Videre er det vranbord rund håndleddet som er med på å holde de godt på plass. Vottene er også lange og gode votter.

Dette vil jeg si er de ultimate vottene for de minste barna, de klarer ikke å holde leker og annet med store tykke polvotter, med barnehagevottene klarer de å holde seg i aktivitet og dermed varme, mens tykke votter passiviserer ungene og de blir fort kalde.
Synes du de er litt store kan du også tove dem lett da blir de varme og gode også på den kaldeste vinteren og om våren når snøen smelter. Tovet ullvotter er like varme om de er våte også.

Jeg har brukt 100% ull på disse og derfor kan de også toves litt hvis de skulle være for store.

Barnehagevotter
Barnehagevotter
Barnehagevotter

Info om disse Barnehagevottene
Str.: 3-5 år
Lengde: 22 cm
Lengd i hånden: 11cm
Bredde i håndflten: 6cm
Materiale: 100% ull. Viking sportsgarn

Garn: Viking sportsgarn
GranMengde: Vel 50gr
Pinner: 3 og 3,5mm
Mønster/design: Her
Vaskeanvisning: 30° Bruk Milog og UTEN skyllemiddel, tørkes flatt


Ønsker du å handle noe av det jeg lager finner du link til dette i sidemenyen her på bloggen.

2 kommentarer:

  1. Dette er gode votter og en sikker vinner!
    Tenkte jeg skulle strikke et par jeg også, men så ble det ei babylue først.
    Men går ut fra jeg rekker noen vottepar før sesongen starter.

    Riktig god helg fra Ingunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Ingunn, ja denne type votter er alltid populære, skal ta meg en tur innom bloggen din å se på lua du har laget jeg :-) Klem

      Slett

Drevet av Blogger.