Lett tovede barnehagevotter

Da jeg først var i gang her om dagen med barnehagevotter ble det sannelig et par til av samme slaget men denne gangen i lilla. Disse har jeg strikket på litt større pinner og tovet lett for hånd.

Må jo også bare få sagt det at disse vottene har vært populære så langt jeg kan huske.
barnehagevotter
Str.: 2-4 år
Hel lengde:  20 cm
Bredde inni håndflata  7,5 cm (målt flatt på bordet)
Fra tommelgrop og opp til fingertupper ca 7 cm
Garn: Østlandsgarn
GranMengde: ca 1 lite nøste
Pinner: 3,5 og 4 mm
Mønster/design: Ukjent men fant oppskriften her
Vaskeanvisning: 30° håndvask, kan toves litt. Bruk Milog og UTEN skyllemiddel, tørkes flatt
Ønsker du å handle noe av det jeg lager finner du link til dette i sidemenyen her på bloggen.

3 kommentarer:

  1. Så flotte barnehagevotter! Har ingen barnehagebarn, men gleder meg over at strikka votter ser ut til å være populære. Da guttene mine var små skulle alle ha tykke stive HellyHansen votter. Jeg var dagmamma og dagbarna kom med slike votter og kunne jo nesten ikke få tak i en leke. På den tida hadde jeg min mamma som var veldig glad i å strikke votter, så jeg hadde et stort lager og når de skulle ut å leke ble det strikkevotter på alle :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Marit Johanne, ja strikka ullvotter er faktisk det beste for små barnehender. Kan selv huske å bruke ullvotter som barn og holdt meg allid varm på hendene. Fasongen på disse barnehagevottene som jeg har strikket er veldig fin noe som gjør at de holder seg godt på hendene. :-)

      Slett
  2. Kva garn har du brukt på dei som er lett tova? Brukte du maskeantall som i Oppskrift?