Det er søndag og jeg har nesten ferdig Sweet As Honey

Nå er det noen dager siden jeg la ut noe her sist, men må bare få vise dere noe jeg har holdt på med i det siste. Det er en jakke forhåpentligvis til meg selv, hvis jeg er så tynn da?... når jeg prøvde den så var den kanskje litt i smaleste laget for meg, men det får jeg se på når jeg får på knapper. En liten golfjakke eller hva jeg skal kalle dette, den er laget etter oppskrift fra drops design som heter Sweet As Honey.

En ting er nå knapper da, hva skal en velge? Har tenkt litt i sølvfarger eller noe perleaktige greier - har ikke bestemt meg ennå, men trenger altså 10 stykker av de. Tiden får vise hva jeg ender opp med, og når jeg går og kikker i butikken så kan det jo alltids hende at jeg havner opp i noe helt annet enn det jeg har tenkt på. :-)

Jeg strikket denne jakken mye fordi jeg ikke har strikket raglanfelling siden jeg lærte å strikke for ca 40 år siden, da strikket jeg min første genser med raglanfelling. :-) Det var moro å teste det ut på nytt, ellers likte jeg veldig godt hullmønstret på jakken som er i ryggen, og på hver side foran. Det er også fletter med to masker midt i raglanen. Fordi det var kun to maskers fletter så slapp jeg å bruke hjelpepinne og strikket de bare direkte. Jippi, slapp også å klippe opp og strikke stolper på denne, passet jo meg yppelig her på campingen som vi ennå er på fordi jeg symaskinen står hjemme :-) Måtte derfor ha idigheten med å strikke alt fram og tilbake fra bottom to the end, ja armene strikket jeg rundt men brukte magic loop så da ble jeg ferdig med de samtidig - ps strikket mansjettene litt kortere enn det som sto i oppskriften :-) Og her er jakken foreløpig.

 :-) Forresten fortsatt god sommer :-)

Sweet As Honey



strikka jakke i alpakka

strikka jakke i alpakka med hullmønster

strikka jakke mansjett
strikka jakke med hullmønster
Str.: S/M
Garn:Pure alpaca
GranMengde: ca 400 gram
Pinner: 3 og 3,5mm

Mønster/design: by Drops Sweet As Honey



Originalen kan du se her:

Ønsker du å handle noe av det jeg lager finner du link til dette i sidemenyen her på bloggen.

Ingen kommentarer

Drevet av Blogger.