4 mariusluer med variasjon

Fikk bestilling på 3 mariusluer her om dagen og nå er de ferdige, var litt usikker på størrelsene så jeg strikket en ekstra i tilfelle en av de ikke skulle passe.

På disse luene har jeg brukt garn fra sandnes garn, Alpakka og minialpakka (røde). Jeg brukte totalt ca 4 nøster garn til alle luene og har variert litt på maskeantallet og pinnestørrelsen og å få til mønstret etter størrelser. Luene er fra størrelse baby nyfødt - 3 år - 5 år.

Hun ønsket også ulike luer i originalfargene, så derfor er de strikket med litt ulikt mønster, og babylua har jeg også satt i dusk og øreklaffer med hekla snor. :-) Blir spennende å høre hva hun sier når hun kommer for å hente de om jeg har fått de i riktig størrelser, hvis ikke er det jo bare å strikke på nytt.

mariusluer
mariusluer


Str.: Baby til 5 år
Garn: Alpakka og Minialpakka fra sandnesgarn
GranMengde: ca 4 nøster tilsammen
Pinner:2,5 - 3 - 3,5
Heklekrok: 3,5mm
Mønster/design: Variasjon over mariusmønster fra boka.
Vaskeanvisning: 30°  håndvask. Milog og UTEN skyllemiddel, tørkes flatt


Mitt produkt er basert på MARIUS(R)(C) mønsteret designet i 1953 av Unn Søiland. Det er strikket med tillatelse fra rettighetshaver. Jeg garanterer at produktet er håndstrikket i Norge.


Ønsker du å handle noe av det jeg lager finner du link til dette i sidemenyen her på bloggen.

Ingen kommentarer

Drevet av Blogger.