Kjærlighetsvotter og Kjappstrikka drakt

Det blir alltid tid for strikking selv om en ikke er akkurat hjemme. Iskald sommer har vi hatt med noen soldager innimellom i dag er det regnvær og vindstille i går var det bikini og solbad :-)

Sitter her i vogna og strikker på et par nydelige votter etter mønster fra  Lill Chatrin Eide Schei
Vottene bærer navnet Kjærlighetsvotter og har motiv av en fugl og snurrepipperier på hver vott, disse er også strikket med en litt annerledes tommel (som jeg ikke vet hva heter)  enn det jeg er vant til, så da fikk jeg lære noe nytt her og. :-) Garnet og oppskriften var jeg heldig å vinne i ei loddtrekning hun hadde på sin facebookside her i vinter en gang.

Garnet er også nytt for meg og det er jo bare helt herlig å strikke med, passe tvinn på dette, det er myk økologisk ull og heter Semilla Fino fra bc-garn. Jeg strikker vottene på pinner nr. 2 og 2,5mm. Er ikke kommet så veldig langt ennå akkurat ferdig med rett over tommel på den første men jeg koser meg med arbeidet.
 Jeg er nå nesten ferdig (mangler knapper) med kjappstrikka dress i brunt, denne har jeg brukt tynn alpakka på med dobbelt garn og pinner nr. 4. Mønstret på denne har jeg kjøpt fra Paelas

Når vottene er ferdige kommer jeg med bilder her, mulig jeg skal tove de littegranne.

Da ønsker jeg alle ei riktig fin uke.