Marius seleskjørt med lur vri

Dette marius seleskjørtet har jeg strikket med en liten lur vri. Laget en vri på selene ved at jeg satte knappene fast på seler og lagde knappehull i brystet på kjolen. Det vil med adre ord si at hele kjolen kan justerse på ettersom barnet vokser. Det er mulighet for å flytte knappene ytteligere ca 4 cm lengre og dermed få en kjole for litt strørre barn.

Lurt ikke sant?

Kantmaskene på selene har jeg laget en strikke-turorial på her
Marius seleskjørt med lur vri
Marius seleskjørt med lur vri

Marius seleskjørt med lur vri
Marius seleskjørt med lur vri


Str.: ca 2-4 år
Overvidde: 29 cm
Hel lengde uten seler:  ca 41 cm
Seler: kan justeres på lengden.

Garn: Pure Alpaca
Pinner: 2,5 og 3 mm
Mønster/design: Etter marius strikkebok klassiske historier og nye oppskrifter

Vaskeanvisning: 30° maskinvask eller for hånd. Bruk Milo og UTEN skyllemiddel, tørkes flatt

Mitt produkt er basert på MARIUS(R)(C) mønsteret designet i 1953 av Unn Søiland. Det er strikket med tillatelse fra rettighetshaver. Jeg garanterer at produktet er håndstrikket i Norge.

Ønsker du å handle noe av det jeg lager finner du link til butikken øverst i menyen, eller legg igjenn en kommentar.
Drevet av Blogger.