Oslo anorakk i alpakka

Endelig har jeg tatt meg tid til å lage denne osloanorakken som nå har stått på min strikkeliste - ja jeg vet sannelig ikke hvor lenge. Men fikk den nå ferdig. Strikket den på dobbelt garn tynn alpakka, brukte også gratisoppskriften fra drops til denne.

Som motiv har jeg valgt å så en liten boble med maskesting foran.
Veldig kjappstrikket og moro lite prosjekt synes jeg dette var. Blir nok flere av disse!

Oslo anorakk i alpakka

Oslo anorakk i alpakka

Str.: Mål på anorakken er tatt flatt på bordet:
Størrelse: Baby
Overvidde: 25 cm
Hel lengde fra skulder målt foran: 30 cm 

Den blir litt lengre bak pga flippen som er strikket ekstralang.
Underermlengde: 19 cm
Garn: pure alpaca - dobbel tråd
Garn menngde: Brun: ca 130 gr. Grønnt: ca 93 gr.
Pinner: 5mm
Vaskeanvisning: 30° grader skånsom ullvask i maskin eller for hånd, i milo og uten skyllemiddel.

Mønster/design: Pickles


Ønsker du å handle noe av det jeg lager finner du link til dette i sidemenyen her på bloggen.

Ingen kommentarer

Drevet av Blogger.