Barnevotter - Lubne ugler

 Lubne ugler heter dette mønstret som jeg nå har laget et par barnevotter av. Mønstret er laget av Lill Chatrin Eide Schei hun har utsalg på sin Ravelry ((link til alle mønstrene (og der er det mange fine mønstre) finner du under her)).

Fant ut etter forrige votter jeg strikket at garnet Hverdags absolutt er flott i votter, de blir både myke og varme votter, og ikke minst kan det toves. (kan anbefales)!

Barnevotter - Lubne ugler


uglevotter

uglevotter

uglevotter
INFORMASJON
Størrelse: Barn
Hel Lengde: 17,5 cm
Bredde: 9 cm
Høyde fra tommelgrop til tupp 8,5: cm

Farger: Lilla og Naturhvit

Materiale: 60%  alpakka og40 % peruviansk ull
Garn: Hverdags fra DSA
Pinner nr.: 2 og 2,5 mm

Teknikk: Håndstrikket i mønsterstrikk og håndtovet

Vaskeanvisning: 30° for hånd, vottene formes og strekkes etter vask og tørkes flatt.

Design: Garnkista -  Lill Chatrin Eide Schei



Ønsker du å handle noe av det jeg lager finner du link til dette øvest på siden her eller i sidemenyen.

Ha en riktig flott dag denne siste dagen i påsken!

8 kommentarer:

  1. Lekre ugle-votter! Håper sesongen er slutt for i år, men vi kan aldri vite.
    Fine votter kan alltids ligge på vent over sommeren.

    Ønsker deg ei fin uke!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det Ingunn, ja sesongen er vel på hell nå iallefall her nede. :-)

      Slett
  2. Skulle så gjerne strikket noen fine votter til datteren min, men finner ingen mønster. Vet du hvor jeg kan finne et fint mønster å strikke på en søndag?

    Monica

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei monica det ligger link til mønstret på disse vottene i innlegget der du ser designer. Det er lik til hennes side på ravlry hvor hun har mange flott mønster liggende. :-)

      Slett
  3. Takk for svar.
    Men det går ikke å klikke på noe i innlegget for å komme videre. Så dermed er jeg like langt.

    SvarSlett
    Svar
    1. Prøv denne linken :
      http://www.ravelry.com/designers/lill-c-schei
      eller denne
      http://www.ravelry.com/people/Lillcat

      Lillicat heter hun på ravelry

      Slett
    2. Da fant jeg. Tusen takk. Da blir det votter på lillemor.

      Slett
    3. Så bra monica, lykke til!

      Slett

Drevet av Blogger.