Hvordan strikke en bukse høyere bak?

Det kan være litt vanskelig for mange å finne ut hvordan en skal strikke en bukse høyere bak.
Jeg kom over denne videoen fra drops i dag hvor de viser hvordan dette skal gjøres for å få det penest mulig.

Ved å strikke med forkortede pinner kan du få dette til på to ulike måter fra retten og fra vrangen. 

Forkortede pinner (fra retten m/Kast)
Forkortede pinner er pinner du ikke strikker ut hele omgangen. Du snur midt i pinnen - for å unngå hull må du lage et kast.

"Fra rettsiden: Strikk antall masker som beskrivet i mønsteret, løft 1 maske av som om den skulle strikkes vrang, løft tråden frem på forsiden av arbeidet, flytt den løftede masken tilbake på den venstre pinnen, snu arbeidet og strikk tilbake. På neste pinne når du kommer til masken som vi løftet, strikk masken og tråden som ligger rundt den (kastet) sammen som en maske og strikk ut pinnen."

Så enkelt gjør du dette bare ta en titt på videoen her

Forkortede pinner (fra vrangen m/Kast)
Fra vrangsiden: Strikk antall masker som beskrivet i mønsteret, legg tråden på baksiden av arbeidet, løft 1 maske av som om den skulle strikkes vrang, legg tråden på fremsiden av arbeidet, flytt den løftede masken tilbake på den venstre pinnen, snu arbeidet og strikk tilbake. På neste pinne når du kommer til masken som vi løftet, strikk masken og tråden som ligger rundt den (kastet) sammen som en maske og strikk pinnen ut.

Så enkelt gjør du dette bare ta en titt på videoen her

Kilde: garnstudio

1 kommentar:

  1. Jeg liker Dropsdesign vidios :-)) masse hjelpe!! God søndag deg.