Mariusdress med hette og rundfelling

Da ble den ferdig denne mariusdressen som jeg har holdt på med de siste, har vel tatt ca ei uke for å få denne ferdig.
Mariusdressen er strikket i tynn alpakka på pinner 2,5 og 3 mm. Mønstret fant jeg i boka. Jeg gjorde en vri med å lage rundfelling og strikket på en deilig hette. Til knapper valgte jeg tinnskapper med fint mønster i.

Mariusdress med hette

Mariusdress

Tinnknapper på mariusdress
Detalj av ermet mariusdress
Marius heldress i alpakka

Mariusdress i alpakka


Størrelse: ca 3 år
Overvidde: 66 cm
Benlengde: 31 cm
Hel lengde fra skulder til fot: 74 cm
Ermlengde: 23 cm

Farger: Lyseblå, hvit og marineblå

Materiale: 100% Alpakka
Garn: Pure Alpaca
Garnmengde totalt ca 450 gr.

Pinner nr.: 2,5 og 3 mm

Teknikk: Håndstrikket

Anbefalt vask: 30° for hånd med Milo - uten skyllemiddel, tørkes flatt.

Design: Fra mariusboka med en vri

Mitt produkt er basert på MARIUS(R)(C) mønsteret designet i 1953 av Unn Søiland. Det er strikket med tillatelse fra rettighetshaver. Jeg garanterer at produktet er håndstrikket i Norge.

Ingen kommentarer

Drevet av Blogger.