Barnehagevotter

Ingenting kan vel slå populariteten på barnehagevottene, slike har jeg strikke før. Denne gangen ble de strikket i garnet Tove fra sandnes garn. Jeg har ikke tovet disse så de er utovet, men kan toves litt om ønskelig. Ved bruk så vil de også tove seg automatisk og former seg fint til hånden. Kjempeflotte votter til barnehagen og også til å ha inni andre votter egner de seg godt til. De er ikke så tykke, se pinne og garntype under. men er allikevel varme da de er laget i 100% ullgarn som toves raskt under bruk og oppskylling/vask.

Barnehagevotter

Barnehagevotter

Barnehagevotter

Størrelse: 1-2 år
Hel Lengde: 18,5 cm
Bredde: 7,5 cm
Høyde fra tommelgrop til fingertupp: 7 cm

Farger: Burgunder og offwhite

Materiale: 100% ull
Garn: Tove fra sandnesgarn

Garnmengde: 23 gr (ferdigstrikkede votter)

Pinner nr.: Tror jeg brukte 2,5 og 3mm

Teknikk: Håndstrikket

Vaskeanvisning: 30° for hånd, vottene formes og strekkes etter vask og tørkes flatt.

Er du en som ikke strikker har jeg produkter til salgs butikkene finner du linker til i sidemenyen :-)

3 kommentarer:

  1. Dette er gode votter, og fine ble de også!

    God søndagskveld fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Jeg bruker selv en del votter strikket i Tove,Finull m.m Hvis disse skal være varme når det er kulde,blåser m.m må de være strikket i flere tråder,eller tovet.Erfaring som tilsier dette :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tove er et garn som tover veldig lett derfor har jeg valgt å ikke tove disse. De toves masse under bruk og oppskyllinger så da blir de nok varme og gode :-)