Strikka Denversokker

Da ble disse Denversokkene ferdigstrikket her. Ja jeg må jo bare ha noe annet innimellom alle tovavottene. Dette er ei oppskrift fra drops som er gratis, linken finner du nederst her. Jeg brukte PT5 Sport fra PT Design, produsert på Raumaullvarefabrikk. Synes at dette garnet ga et flott resutat med tanke på tykkelsen, og så er det jo også veldig slitesterkt med 20% forsterkende nylon.

Etter mønstret kan sokkene  strikkes med rysjekant eller vanlig vrangbord. Fordi jeg ikke vet mottaker ennå så var det greit å bruke vanlig vrangbord for det kan begge kjønn bruke. Rysjekanten passer vel best for damer.  Jeg har strikket disse tidligere og i rosa og mørkrøde nyanser og synes mønstret er veldig fint, det er liksom to hovedfarger og så kan en freshe mønstret opp med en tredje farge. Som jeg har gjort her med grønnfargen. Garnmengden som jeg har brukt er oppgitt i de tre fargene også det finner du under bildene.

 Her er resultatet av Denversokkene.

Strikka Denversokker

Strikka Denversokker

Strikka Denversokker


Størrelse: 40
Hel Lengde fot: ca 23 cm
Høyde legg: ca 30  cm

Farger: Marineblå, Grønn, Hvit

Materiale: 80% Ull og 20% Nylon
Garn: PT5 Sport fra PT Design
Garnmengde: Blått ca 60 gr, Hvit ca 30 gr, Grønn ca 7 gr
Pinner nr.: 2,5 og 3 mm

Teknikk: Håndstrikket

Vaskeanvisning: 40°maskinvask

Mønster: Drops her


Ønsker alle nye velkommen både her i bloggen og på min facebookside, og håper de nye vil trives, og at alle dere som har vært her en stund ikke har gått helt lei av alle vottene mine og fortsatt vil komme tilbake.


Er du en som ikke strikker har jeg produkter til salgs butikkene finner du linker til i sidemenyen :-)


Håper alle får ei fin uke og ikke stresser for mye nå rett før jul!

Ingen kommentarer

Drevet av Blogger.