Tovet nisse til å ha noe godt i

En tovet nisse til å ha vindunk på 3 liter i ble til her i løpet av denne helgen. Startet på fredagskvelden og så er den akkurat ferdigtovet nå. Om en ønsker å bruke den til vin, eller bare som pynt kan det kan selvfølgelig mottaker bestemme selv. :-)

Tovet nisse til å ha noe godt i

På nissen brukte jeg oppskriften til sandnesgarn å brukte fritidsgarnet. Nissen ble fin den etter toving på 40 grader i maskinen. Alt er strikket utenom nesen som er heklet og sydd på.

Tovet nisse til 3 liters vinpose
På baksiden er det laget knapper for å få åpningen så stor at en kan putte inn en vinpose fra 3-liters vinkartongene med åpning nederst til tappekranen.

ProduktInfo:
Diameter i bunn: 27 cm
Høyde: ca 48 cm

Farger: Rød og gråmelert

Materiale: 100% Ull fritidsgarn
Garnmengde: ca 200 gr
Pinner nr.: 5,5  mm
Teknikk: Håndstrikket, Maskintovet 40°
Design: Oppskrift fra sandnesgarn ligger gratis på nett :-) Her kan den lastes ned.

Vaskeanvisning: 30° skånsomt ullprogram i maskin, eller for hånd, nissen formes og strekkes etter vask og tørkes i fasong.

 Er du en som ikke strikker har jeg produkter til salgs ta gjerne kontakt.

Med ønske om fortsatt fin søndag :-)

3 kommentarer:

  1. Kjempefin nisse, jeg har også strikket flere av disse og de blir alltid godt mottatt :)

    SvarSlett
  2. Så fin nisse! Dette blir nok en fulltreffer! Nok en ting jeg har lyst til å lage til jul......

    Fortsatt god søndag!

    Klem

    SvarSlett
  3. Kjempefin! Og veldig smart gave:)