Tova votter i blågrå og turkis

Jeg leker meg ennå med strikking og toving med dette garnet, fritidsgarnet fra Sandnes som er et helnorsk garn som bærer preg av veldig god kvalitet. Greit å strikke med og gir flotte resulteter på tovingen. Dette er og blir min favoritt når en skal ha litt tykkere plagg som tova votter.

Slik ble disse vottene i gråblå og turkise striper, selv om jeg laget de i str. 10-12 år, så satte jeg på snøring på disse og. Selv om kanskje snøring er for litt mindre barn så synes jeg også at det pynter litt opp på selve vottene.

Tova votter i blågrå og turkis


Størrelse: 10-12 år
Hel Lengde: 23 cm
Bredde:10  cm
Høyde fra tommelgrop til fingertupp: 11 cm

Farger: Blågrå nr. 6071 og Turkis nr. 6733

Materiale: 100% Ull
Garn: Fritidsgarn
Garnmengde: 95 gr
Pinner nr.: 6 mm
Teknikk: Håndstrikket og maskintovet

Vaskeanvisning: 30° skånsomt ullprogram i maskin, eller for hånd, vottene formes og strekkes etter vask og tørkes flatt.

Design: Egen oppskrift

Lyst til å strikke slike selv så finner du  alle mine oppskrifter som er til salgs  hær


Ingen kommentarer

Drevet av Blogger.