Mariuslue i alpakka til Herre

 Da måtte det jo bli ei mariuslue til herrer og, etter at jeg la ut den jeg la ut her i går. Disse luene er fin passform på og er strikket i alpakka. Pure alpaca er et ganske tynt alpakkagarn som strikkes på små pinner. Luene blir ikke så veldig tykke og tunge, men de er helt herlige på og varmer veldig godt. Det sies jo at alpakkaen varmer 4 ganger mer enn vanlig ull, og så er jo mariusluene slik at de har mønster over ørene som også er med på å gjøre den varmere.

Men her er altså denne lua, jeg brukte de samme fargene som jeg hadde på damelua byttet bare litt på fargene. Damelua den finner du her.

Mariuslue i alpakka til Herre


Mariuslue i alpakka til Herre
Størrelse: Herre Onesize
Hel Lengde: 27 cm
Omkrets ca: 54-60 cm
Farger: Marineblå

Materiale: 100% Alpakka
Garn: Pure Alpaca
Garnmengde totalt: 60 gr
Pinner nr.: 3 og 3,5 mm
Teknikk: Håndstrikket

Vaskeanvisning: 30°  for hånd  tørkes flatt.

Design: Oppskrift fra Marius strikkebok

Er du en som ikke strikker har jeg produkter til salgs ta gjerne kontakt.

De er skikkelig gråvær her i dag og ordentlig innevær til strikking :-), ellers skal jeg sette over årets første pinnekjøtt nå snart.

Håper alle har en fin søndag!

Ingen kommentarer

Drevet av Blogger.