Tova votter med lilla og rosanyanser

Denne gangen gikk det bedre med tovinga, men jeg brukte også nå et garn som jeg har strikket mye av og brukt mye til toving av votter. Det er fritidsgarnet fra sandnes som jeg synes er det aller beste til toving av litt tykkere votter.

Å disse da, jeg var litt i tenkeboksen om jeg skulle lage tommel på de - og gjorde det da - det angrer jeg ikke på. For bare se - har dere sett noe mer nusseligere en disse små vottene med tommel. Strikket også inn en liten hullrad på hver for å ha til bånd.

Tova barnevotter til ettåringen
Tova barnevotter med snøring
Tova barnevotter i fritidsgarn


Størrelse: 1-2 år
Hel Lengde: 15cm
Lengde fra tommel til tupp: 5 cm
Bredde: 7,5 cm

Farger: Rosa og Lilla

Materiale: 100% ull Fritidsgarn
Garnmengde: ca 60 gr.
Pinner nr.: 6 mm

Teknikk: Håndstrikket og tovet i maskin

Vaskeanvisning: 30 grader helst håndvask i milo, skal også strekkes og formes etter vask.

Mønster kan kjøpes her




1 kommentar:

  1. Så søte!
    Og ja, det gjorde seg med den lille tommelen ;)

    SvarSlett

Drevet av Blogger.