Lilla og rosa tova barnevotter 4-5 år

Et par nye tova barnevotter ligger her foran meg, denne gangen har jeg tovet de på litt lavere program på vaskemaskinen, med 40 graders temperatur. Programmet er litt kortere enn det jeg har brukt tidligere. Resultatet ble helt greit, litt mindre tovet og dermed en tanke mykere votter. Tenker det kan være kanskje en god ide når det gjelder barnevotter. Vottene blir mykere og mottaker kan da tove de litt til om de ønsker det.

Tova votter er votter som også utvider seg i bruk og ved vask toves de sammen og kan formes igjen.

Lilla og rosa tova barnevotter 4-5 år


Votteinfo:
Størrelse: 4-5 år
Hel Lengde:16,5 cm
Bredde:8 cm
Høyde fra tommelgrop til fingertupp: 8 cm

Farger: Lilla og rosa melert
Materiale:100% ull
Garn: Fritidsgarn fra Sandnes
Garnmengde: ca 50gr
Pinner nr.: 6mm

Teknikk: Håndstrikket og tovet i maskin

Vaskeanvisning: 30° skånsomt ullprogram i maskin, eller for hånd, vottene formes og strekkes etter vask og tørkes flatt.

Design: Etter egen oppskrift

Status: Solgt! 

Jeg har også liggende et par til her som er ferdige og det kommer det mere om i neste innlegg.



1 kommentar:

  1. Veldig fine votter! Jeg har ikke forsøkt meg på toving ennå, selv om det frister. Vottene blir jo så mye varmere da, og det er godt til vinteren :)

    SvarSlett

Drevet av Blogger.