Da ble det pynt på vottene ved hjelp av en kopp :-)

Etter mye om og men etter gårsdagens innlegg  om hva jeg skulle ha på votten så fant jeg en løsning på dette.

Satt og tenkte litt for meg selv om hva jeg skulle dekorere vottene med, jeg la ut på faceboosiden min om noen hadde ideer, og tenkte og grublet litt til... -------------------- ..om hva disse vottene kunne ha som pynt.

I utgangspunktet tenkte jeg hekla blomst,  og  DET BLE DET, etter egen fantasi, ja som regel ender man opp med først tanken, og så blir det litt til.

Jeg synes det ble litt nakent rundt den hekla blomsten at jeg måtte jo finne på noe annet. Jo selvfølgelig kunne jeg strødd en desj med perler rundt. Men etter noen titter på internett fant jeg denne...

Norsk bondemønster
Så da ble koppen på bildet min vider inspirasjon, og jeg prøvde sy på litt streker ut i fra heklablomsten :-)
Må jo ærilig innrømme at jeg er vel ikke den som er best til slikt frihåndsbroderier, men litt kan jeg jo. Litt improvisasjon, og litt hjelp fra et mønster på en stakkars kopp med bondemønster på så fikk jeg til noen linjer ut fra blomsten for å prøve å lage litt helhet i luftrommet mellom vott og blomst.

Tova votter med heklet blomst



1 kommentar:

  1. De vottene ble virkelig flotte :-) Ha en fin søndag :-)

    Ann-Elin

    SvarSlett

Drevet av Blogger.