Vanjas varme kofte ferdig

Endelig om jeg skal si det slik, jeg er en type som ikke er vant til så store strikke-arbeider som denne kofta jeg har strikket nå. Husker ikke når jeg startet på Vanjas varme kofte, men tror det var i midten av august og var ferdig i går. Akk ja monteringen tok meg et par kvelder her :-)

Vanjas varme kofte

Ikke helt ferdig da, mangler ennå knapper og jeg skal sette i tinnknapper i underkant av 2 cm i diameter her. Ble veldig fornøy med fargevalget og str. passet meg helt perfekt :-)


Strikking Vanjas varme kofte

Etter oppskriften skal denne kofta strikkes i Finull, jeg har valgt et annet garn som heter MerinoGold (60% Merino Ull og 40% Akryl) i 100 gr. nøster, noe jeg kjøpte fra Ice i Tyrkia og hadde det i hus når jeg fikk tak i oppskrifta. Resultatet ble en myk og veldig god kofte. Har hatt den rett på huden og den klør ikke. Da gjenstår det å se hvordan den holder seg i denne kvaliteten.

Strikking Vanjas varme kofte
Målt flatt på bordet
Str: Medium
Hel lengde: 64,5 cm
Bredde bryst: 50 cm
Lengde arm: 54 cm
Bredde arm oppe: 21 cm

Pinner nr. 2,5 og 3 mm

Garn: Merino Gold
Grågrønn Fargekode: 21101
Hvit Fargekode: 21089
Mengde som gikk med av garnet: ca 2 hvite og 2,5 grågrønn nøster

Vask: 30 grader

Oppskrift: Familien nr. 17/2014
Monteringstips finner du her


Har du strikket strørre tøy i dette garnet (Merino Gold, fra Ice)? Legg gjerne igjenn en kommentar her og del din erfaring.

Høsten er kommet hit til ogss også, synes det blir kjøligere i luften, men ikke kaldt. Dette været minner meg om slik det pleide å være når det var bringbærtid i Nord-Norge, med vindstille og lett regn.


Da får alle ha ei riktig fin uke!



5 kommentarer:

  1. Kjempefin kofte :)

    Har tenkt å strikke den selv. Nå når du har hatt den en stund, er du fornøyd med garnkvaliteten? Vurderer å bestille fra iceyarns.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Tina, Garnet var helt ok å strikke med, og er vel ikke helt fornøyd med å bruke dette garnet i ei slik kofte med så mye jobb. Men det er jo en følelse en har når det gjelder kofter.. Ellers så klør den ikke, har hatt den med bare en singlett under. Det er jo merinoull med iblanding av akryl i denne. Tror nok at jeg ville valgt et norsk garn om jeg skulle lage en til :-). Hvordan den blir etter noen års bruk får tiden vise..

      Slett

Drevet av Blogger.