Strikka lue med perlemorknapper

I natt ble jeg ferdig med denne flotte lua, mønstret er det samme som jag la ut her for et par dager siden. Har endret litt på både maskeantallet, antall buer og garnet.

Strikka lue med perlemorknapper

Lua er stikket i dobbelt garn alpakka fra drops og hverdags, jeg brukte samme pinnestørrelse, men la opp 58 masker. Strikket med bare 6 striper hvite felt. Siden lua var strikket på tykkere garn endte dette opp med en flott lue for ei jente/dame.

Målene er målt flatt på bordet og er:
Bredde: 24 cm med mer strekk i
Høyde: 19,5 cm

Pyntet den med en perlemorknapp i hver side.

perlemorknapper

Strikka lue med perlemorknapper

Det nederste bildet her er slik den ser ut i fargene, det øverste bildet ble for lyst.

Har du startet å strikke etter mønstret jeg la ut, legg gjerne igjen en beskjed her, ønser tilbakemeldinger,  eller kontakt meg på facebook. Har du lyst å legge den ut på min facebookside gi meg beskjed så kan jeg poste den for deg :-)

Håper alle får en flott dag i dag :-)
Drevet av Blogger.